Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ευαγγελία Τάτση ~ Ποιήματα

 

ΑΠΟΔΗΜΙΕΣ

Ένα σμήνος πουλιά

που έχασε τον δρόμο του

βρίσκεται τώρα μέσα στο κεφάλι μου

άκου, μου λένε

αυτός ο άχρηστος άνεμος

δεν βγάζει πουθενά

έξω δεν έχει βορρά

ούτε και νότο

καλύτερα εδώ στη λιμνοθάλασσα

ας είναι.

 

 

~~~

 

 

 Το Καλοκαίρι
βαρέθηκε φέτος να μας εγκαταλείψει
και το Φθινόπωρο βαρέθηκε να μας βρει.

Μια φίλη μου
βαρέθηκε τελικά να βγει απ' το σπίτι
αν και πολύ θα ήθελε να με δει.

Κάτι σταγόνες βροχής
άραξαν πάνω στα σύννεφα το μεσημέρι
γιατί βαρέθηκαν να πέσουν.

Σε μια ξένη χώρα
ένας πόλεμος συνεχίζεται χρόνια
λες και οι άνθρωποι
βαρέθηκαν να ζουν.

Ένα πεινασμένο σκυλί
βαρέθηκε να γαυγίζει
κι άρχισε να κλαίει.

Ένας ηλικιωμένος τραγουδιστής
έβγαλε καινούργιο δίσκο
γιατί βαρέθηκε να πεθάνει.

Ένας πεθαμένος προφήτης αναστήθηκε
να πει τις ίδιες προφητείες
γιατί βαρέθηκε ξαπλωμένος
τόσα χρόνια στο χώμα.

Όσο για μένα
βαρέθηκα όλες τις λέξεις.
Όσο για μένα
γράφω αυτό το ποίημα
σαν να πνίγομαι.

Είναι γνωστό άλλωστε
πως ο πνιγμένος απ' τα μαλλιά του πιάνεται.

 

 

~~~ 



Στην καμπάνα του κηροσβέστη μου
μαζεύω τ' αγγελάκια που πετούν
γύρω απ' τις φλόγες των αναμμένων στιγμών.
Ζυμώνω κούκλες με το λιωμένο κερί και την στάχτη τους.
Τις εγκαταλείπω δίπλα σε νερά και περάσματα
για να τρέχουν και να θυμούνται.

Ο μόνος υπαρκτός Χρόνος μου
με σώμα και χώρο
-ο υπόλοιπος είναι αόρατος
όπως ο Θεός
που δεν πίστεψα. 

 

 
~~~ 


Η άπειρη ακολουθία της φυγής II

1

Κάθε φορά
έξω
από τούτο το δωμάτιο υπάρχει
κάποιος που μοιάζει να ' μαι
όπως θα 'θελα
βγαίνω λοπόν
κι κείνος είναι πάλι
έξω
και βαδίζω διαρκώς προς
ένα είδωλο που δεν
έρχεται.

Την έχω πατήσει άσχημα.
Αυτός που βλέπω είναι
μέσα.

2

Αλλού είναι εκεί που δεν είμαι.

Να φύγω είναι απόφαση, να φεύγω είναι το αντίθετο.

Ζω σ' ένα σπίτι που οι προορισμοί έρχονται για να μείνουν.

 

 

~~~

 

 

Την στιγμή που δεν είχα πια χέρια
στη θέση τους είχα κλωστές μπερδεμένες.
Τότε η γλώσσα μου λούφαζε απομαγεμένη∙
τότε ήρθε ο Μάγος
και είπα δώσε μου όλα τα φίλτρα σου
να με σώσεις.
Και κατάλαβα ξαφνικά όλες τις γλώσσες του κόσμου
ενώ ο Μάγος, άλλη δεν ήξερε πέρα απ' την μητρική του
και ήξερε πως οι γλώσσες μόνο καταλαβαίνονται
κι αναπνέονται ήσυχα και αργά
όπως οι κοιμισμένες ανάσες του βρέφους
στην αγκαλιά της μάνας του.
Όπως ήσυχα κι αργά
κάνει το πρώτο του βήμα και το δεύτερο
βαδίζοντας προς τον κόσμο εκείνο
που δεν υπάρχει πριν απ' τα βήματα του.
Πριν απ' το πρώτο βήμα και το δεύτερο
ο Μάγος μιλούσε την εμπιστοσύνη. 
 
 
 
Φωτογραφία: Flor Garduño

 
 
 
 



Σχόλια

Αγαπημένες Αναρτήσεις

Λιγες Και Μια Νυχτες - Ισίδωρος Ζουργός (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

  Την άνοιξη του 1909, ο έκπτωτος σουλτάνος Αβδούλ Χαµίτ ο Β΄ εξορίζεται στη Θεσσαλονίκη και µένει έγκλειστος σε µια εντυπωσιακή έπαυλη. Εκεί, σύµφωνα µε το µυθιστόρηµα, θα διηγείται για λίγες νύχτες σ’ ένα µικρό κορίτσι τη ζωή του. Ένα εντεκάχρονο όµως αγόρι κρυφακούει… Εβδοµήντα χρόνια μετά, θα υπάρχει ακόµη µια νύχτα, µάλλον µια ζωή ολόκληρη σε µία µόνο νύχτα. Άλλωστε στον 20ό αιώνα αργούσε συχνά να ξηµερώσει. Το Λίγες και µία νύχτες, µε άξονα την ερωτική ιστορία που φωλιάζει στην καρδιά της αφήγησης, εξιστορεί µια περιπέτεια για το κυνήγι του πλούτου και την αναζήτηση της ευτυχίας. Το βιβλίο αναπλάθει µια µαγευτική συνοικία έξω από τα τείχη της Θεσσαλονίκης, αυτή των Εξοχών, που έσβησε για πάντα. Είναι ακόµη µια γραφή για τα σπίτια, φτωχικά και πλούσια, για το µέσα και το έξω τους, για τους τοίχους και τα έπιπλα όπου υφαίνονται οι ανάσες ζώντων και τεθνεώτων. Το Λίγες και µία νύχτες εµπεριέχει ακόµη κατά κάποιον τρόπο τον σχολιασµό του, διερωτάται πίσω από την κουίντα για τα άγ...

Σιωπηλά αλλά λαλίστατα ~ Ειρήνη Βεργοπούλου

  Εχθές, 28 Οκτωβρίου, σε επίσκεψη σε σπίτι υπεραγαπημένης φίλης στην πανέμορφη γειτονιά του Υμηττού, και περπατώντας για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες επί της οδού Κολοκοτρώνη, στις παρυφές του πάρκου Άρη Αλεξάνδρου, διότι για δεκαετίες διεσχιζα μόνο με το αυτοκίνητο το δρόμο αυτό, είχα την ευλογία της "συναντησης" με τις δύο λαβωμένες μεν, αλλά ακόμα ωραιότατες αυτές κυρίες, στολίδια της περιμέτρου του πάρκου, τις οποίες ίσως πια ελάχιστοι προσέχουν και χαιρετούν, αυτες όμως δεν σταματούν να νεύουν στον διαβάτη, υπομονετικά, καρτερικά. φωτ. Ειρήνη Βεργοπούλου

Ωδή ~ Κατερίνα Ατσόγλου

Προσεχτικά κλειδώνει τα συναισθήματα Έτσι η ζωή κυλά ήσυχα Τα κρεβάτια μένουν άθικτα και τα χαμόγελα στεγνά Είπες θα 'ρθεις ο κόσμος να χαλάσει Είπες θα 'ρθεις κι όλοι οι ποιητές γράφουν ποιήματα δίχως τέλος [1] Φωτ. sara.robin

Ενηλικίωση ~ Νίκος Μυλόπουλος

  Κινούμαι πάνω στην πληγή που δεν φαίνεται και ονομάζεται δρόμος Φορές ατέλειωτος οδηγεί στην απόλαυση Αν φτάσεις στο τέρμα πουλί θυμίζει που μόλις πέταξε Η ίδια η ζωή μοιάζει με τόπους και καταστάσεις Που ονειρεύονται την απόδραση. Προσπερνώντας τα αγέλαστα πρόσωπα Μένω εμβρόντητος μπροστά στη νεκρή πινακίδα Που την έξοδο δείχνει ανύπαρκτου κινδύνου. Ψαρεύω απ’ το παρελθόν να πιάσω το σήμερα Σε περιβάλλον ασταθές και ακατανόητο Οι πιο καλοί κι οι πιο κακοί στο τέλος επιβιώνουν. Οι υπόλοιποι όλοι γίνονται λίπασμα στα πάρκα της πόλης Μισής χαράς ανθεστήρια. Επιλεγμένος ψίθυρος η αγκαλιά Ύστερα έπεται η απουσία. Ματαιώσεις και ρωγμές ό,τι απέμεινε Από μια πάλλουσα ασημαντότητα. ‘House, Benbecula, Hebrides, 1954’ by photographer, Paul Strand. Scottish island inspiration for Alexander McQueen Spring/Summer 2017.

«Ἡ νύχτα μὲ συμφέρει» ~ Νίκος Καρούζος

Paris during the 1950s. Photo by Georg Stefan Troller. Πράγματι ἡ νύχτα μὲ συμφέρει. Πρῶτα-πρῶτα ἐλαττώνει τὶς φιλοδοξίες· ὕστερα διορθώνει τὶς σκέψεις· ἔπειτα συμμαζώνει τὴ θλίψη καὶ τὴν κάνει ὑποφερτότερη τὴ σιωπὴ μὲ σέβας ἀνατέμνει· ἐξαίρει τὴν ὄσφρηση μὰ προπάντων ἡ νύχτα περιζώνει. από τη συλλογή «Αντισεισμικός τάφος» (1984). Νίκος Καρούζος, «Τα ποιήματα Β΄ (1979-1990)», Εκδόσεις Ίκαρος

Αθωότητα ~ Χρίστος Λάσκαρης

Δεν ξέρει τίποτα η αυγή όταν χαράζει ευτυχισμένη και δυναμώνει και σε μέρα ξετυλίγεται. τίποτα απ’ το σκοτάδι που ζυγώνει. φωτ. Erina Espiritu

Τα Παράθυρα ~ Κ. Π. Καβάφης

Σ’ αυτές τες σκοτεινές κάμαρες, που περνώ μέρες βαρυές, επάνω κάτω τριγυρνώ για νάβρω τα παράθυρα.— Όταν ανοίξει ένα παράθυρο θάναι παρηγορία.— Μα τα παράθυρα δεν βρίσκονται, ή δεν μπορώ να τάβρω. Και καλλίτερα ίσως να μην τα βρω. Ίσως το φως θάναι μια νέα τυραννία. Ποιος ξέρει τι καινούρια πράγματα θα δείξει. (Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)